Istočna Srbija – Dunavski damari prirode – Deo II

viber_image_2022-09-03_20-08-17-710

Nedovršeno!!!!

Dobrodošlica – Vlaška kuća – večernja iznenadna vožnja kabriolet-bubom po Velikoj Vrbici. Buka je bila neopisiva, stanovnici su u uličicima kojima smo jezdili gledali na nas učtivo zaprepašćeni, što po mrklom mraku lepim selom jurimo u bubi ukrašenom za venčanja. Vožnja je bila nezaboravna.

Obilazak vinarije Lupulović i degustacija vina.

P1190137

Tvrđava Fetislam u Kladovu izgrađena je vreme Sulejmana Veličanstvenog, gde su reke smatrane arterijama i Osmanlijskog i Austrougarskog carstva.


Kaže Vikipedija: Trajanov most je bio monumentalna građevina na reci Dunav u delu gde protiče kroz Đerdapsku klisuru i spajao je Gornju“ Meziju i Dakiju (današnju Srbiju i Rumuniju) za vreme Rimskog carstva. Most je izgrađen po naredbi rimskog cara Marka Ulpije Nerva Trajana. Most je svečano otvoren 105. godine na Dunavu, tokom Drugog pohoda rimskog cara Trajana na Dačane. Dužina mosta je bila 1.097,5 metara i oko 1.000 godina je važio za najduži most ikada sagrađen u svetu, nalazio se u blizini današnjeg sela Kostol kod Kladova sa srpske strane i Turn Severina sa rumunske strane. Most je projektovao najveći arhitekta toga doba Apolodor iz Damaska. Arheološki ostaci Trajanovog mosta i rimskog naselja Pontes se nalaze nekih pet kilometara od Kladova, istočno od sela Kostol. Most spada u red najznačajnih dela rimskog građevinarstva.
Marko Ulpije Nerva Trajan je rođen 53. godine, umro 117, a na presto stupio 98. godine kao rimski car, naslednik Nervin i pripadnik Antoniske dinastije. Prilikom preuzimanja vlasti Trajan je rekao:

„Biću poštovan kada Dakiju učinim rimskom provincijom i kada Dunav i Eufrat pređem preko mosta“

Rimski car Trajan početkom drugog veka naredio je da se izgradi put kroz Đerdapsku klisuru i most do tada neviđenih razmera. Glavni Trajanov cilj bio je da premosti Dunav i svoje trupe prebaci na levu obalu reke, koju su kontrolisali Dačani. Most je najverovatnije zamislio sam Trajan, ali je projektovanje i gradnju poverio Apolodoru iz Damaska, najvećem arhitekti toga doba.“

Na prvoj fotografiji nalazi se crtež Trajanovog mosta, koji se nalazi u zimskoj trpezariji Vlaške kuće, a QR kod i ostaci mosta na obali reke, danas se nalaze odmah pored Velike Vrbice.

Divan dan na Dunavu – počinje vožnjom čamcem po suvim ulicama, koga vuče traktor sve do Dunavskih voda. Nikad šašaviji silazak na reku.

Spuštanje čamca u vodu uz pomoć traktora.

Pošto je po ukrcavanju putnika iskrso problem okretanja motora u pravi položaj, očitana je jedna kratka molitva Oče naš. Da li je pomoglo i koliko, ne može se sa sigurnošću reći, ali je motor postavljen u pravi položaj i mi smo krenuli u ovu vodenu avanturu.

Nastavljamo da plovimo.

Novoformirana plažica na izlasku iz privatne šume, u kojoj će biti naša obala.

Vožnja do bove i nesupešna potraga za zanimljivim sprudom posred Dunava.

Pošto nismo našli sprud, koji je toliko visok da se može stajati na njemu sa vodom do kolena, ugasili smo motor i krenuli da veslamo.

Nastavak priče naći ćete u trećem delu o putovanju istočnom Srbijom.

Jedno mišljenje na „Istočna Srbija – Dunavski damari prirode – Deo II

  1. Povratni ping:Istočna Srbija – Damari prirode – Deo I – ENU "Naturisti Srbije"

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *